Alvin, Jedinja & Bryan naar Amerika!

Dag 10, Zion

Vandaag een heerlijk volle dag in het prachtige Zion! Wat is het hier mooi. Na het ontbijt hebben we de fietsen gepakt en zijn we naar de shuttlebus gefietst, nadat we de geleende sleutel terug gebracht hadden naar de fietsverhuurder. In Zion mag je niet met je auto/camper rijden, daarom rijden er shuttlebussen die om de paar minuten rijden. Mooi systeem! We zijn de Lower, Middle en Upper Emerald Pools gaan lopen. Bryan ging in de rugdrager mee. Je hebt veel bekijks met een kleintje. Bijne iedereen zegt wel wat tegen hem onderweg. Hij vind dat maar niks en wordt er erg verlegen van!

Het was een mooie wandeling. Het was toch een behoorlijke klim naar de middle en vooral naar de Upper Emerald Pool. Het was inmiddels tegen de middag en het begon behoorlijk op te warmen. Het is deze dagen zo'n 37 graden in Zion. Uiteindelijk onze bestemming bereikt en hebben daar lekker in de schaduw gezeten. Bryan, die onderweg in slaap gevallen was, werd weer wakker en heeft er ook wat rond kunnen sjouwen. De weg naar beneden ging een stuk gemakkelijker en het was leuk om te zien hoe iedereen zich naar boven pufde. Ook nog wat nederlanders tegengekomen. Die komen we zo nu en dan tegen en dan is het leuk om even een praatje met elkaar te maken. Eenmaal beneden hebben we lekker op een groene weide gezeten en een ijsje gegeten.

Toen in de shuttle weer naar de camping. Ik ben samen met Bryan naar het riviertje gegaan. We hadden bij de ANWB waterschoenen gekocht en die kwamen nu mooi van pas. Hij heeft er heerlijk gespeeld, stenen in het water gooien is toch wel erg leuk. Even later kwam er nog een nederlands stel met een dochtertje van 1,5. Gezellig mee staan kletsen. Een paar spatten regen gehad, maar gezien de warmte was dat geen enkel probleem.

Toen was de dag bijna weer om. We zijn nog even met de camper op pad gegaan, we moesten onze watertank bijvullen en Alvin had Wifi nodig om zijn docent te mailen. Ondertussen was Bryan in slaap gevallen. Wij hebben nog wat gegeten en verder een rustig avondje gehad. Morgen gaan we hier alweer weg. Morgenochtend maken we nog een wandeling en dan vertrekken we weer naar Las Vegas. We hebben overwogen om hier nog een nachtje te blijven, maar de camping is vol. We bouwen misschien een extra rustdag in in Las Vegas. We kunnen goed merken dat we eendrukke periode voor de vakantie hebben gehad en datde afronding van Alvins scriptie toch nog wel veelenergie kost, dus een extra rustdagje is op zich wel welkom. We zullen zien!