Alvin, Jedinja & Bryan naar Amerika!

Dag 15, Yosemite

Omdat de ranger gisteren al weg was toen we aankwamen heeft Alvin vanmorgen ingecheckt. Hij heeft nog eens nagevraagd hoe het zit met het Hanta-virus. Je moet uitkijken bij slecht geventileerde (oude) ruimtes. Op de camping loop je net zoveel risico als eerder, dus geen zorgen. Bryan kan dus gerust op de grond spelen. Hele geruststelling. We zijn na ons ontbijt op de fiets gestapt om het park te verkennen. Heerlijk om fietsen te hebben. We zijn naar het visitor center geweest voor wat info en Alvin heeft een informatiefilm gekeken. Bryan vond het eng ivm het harde geluid dus wij hebben ondertussen gewandeld. Na een tijdje in Yosemite Village vertoefd te hebben zijn we nog wat gaan fietsen. Bryan viel in slaap dus we zijn naar de camping gefietst. Daar Bryan op bed gelegd en hebben wij lekker gerelaxt. Ik heb macaroni gemaakt en ondertussen zijn Alvin en Bryan even naar het riviertje geweest waar Bryan lekker heeft gespeeld. Een kind is gauw tevreden, dat zie je dan wel weer.

Alvin heeft weer een vuurtje gestookt en toen Bryan (vrij laat) sliep hebben we nog wat marshmallows boven het vuur gehouden. Om 10 uur moeten alle vuurtjes weer uit zijn. De rangers rijden over de campings om dat te controleren. Daarnaast letten ze er s nachts op dat er geen beren op de campings komen, die jagen ze met veel lawaai weg en desnoods gebruiken ze een pistool met een soort rubberen kogels. Wij kunnen met een gerust hart gaan slapen.